1. Загальні положення 1.1. Підпорядковується: районному відділу освіти. 1.2. Призначається та звільняється наказом РВО (МУОН) від¬повідно до законодавства про працю. 1.3. Робочий тиждень - 18 годин, відпустка - 56 календарних днів. 1.4. Керується документами: Закон України про освіту, Конвен¬ція ООН про права дитини, Положення про логопедичні пункти си¬стеми освіти, підзаконні і нормативно-правові акти та документи з питань навчання та виховання дітей із особливими потребами. 2. Кваліфікаційні вимоги 2.1. Учителем-логопедом призначається особа, яка має вищу дефектологічну освіту, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, досконало володіє ефективними формами, методами навчально-корекційного процесу, забезпечує високу ре¬зультативність, якість своєї праці, відзначається загальною куль¬турою, моральними якостями. 2.2. Учитель-логопед повинен: - володіти знаннями в обсязі вищої спеціальної освіти зі спе¬ціальності "Дефектологія та логопедія" для успішного вирішення корекційно-педагогічних завдань; - знати цілі, принципи, зміст корекційного навчання та вихо¬вання дітей із мовленнєвим недорозвитком; - володіти сучасними методиками усунення мовленнєвих вад, враховуючи анатомо-фізіологічні та клінічні ознаки порушень; - знати програмові методичні документи, дидактичні матеріа¬ли для роботи з дітьми, які мають мовленнєві порушення; - враховувати індивідуальні та вікові особливості дітей; - виконувати нормативні вимоги до оснащення логопедичних кабінетів; - знайомитись із сучасними досягненнями психолого-педагогічної, дефектологічної, логопедичної науки та практики; - вільно володіти державною мовою відповідно до чинного за-конодавства про мови в Україні. 2.3. Учитель-логопед повинен ефективно використовувати про¬фесійні знання в практичній педагогічній діяльності. 2.4. Учитель-логопед повинен мати ціннісні орієнтації, спрямо¬вані на всебічний культурний, духовний розвиток людини як осо¬бистості та найвищої цінності суспільства. 2.5. Вчитель-логопед має володіти культурою спілкування, його формами, засобами. 3. Посадові обов'язки 3.1. Виявляє, обстежує учнів загальноосвітніх навчальних закладів, які мають вади мовлення. 3.2. Враховуючи характер мовленнєвих порушень, вікові, ін¬дивідуальні особливості дітей, планує і здійснює навчально-корекційну роботу, забезпечує умови для засвоєння ними освітніх прог¬рам. 3.3. Використовує ефективні форми і засоби активізації мовлен¬ня, фонематичного сприймання, попередження порушень письма та читання, проводить логопедичні заняття щодо усунення вад мо¬влення. 3.4. Підтримує тісний зв'язок із вчителями, батьками дітей, які відвідують логопедичний пункт, надає їм кон¬сультативну допомогу. 3.5. Дбає про поповнення матеріально-технічної бази логопедич¬ного кабінету, є матеріально відповідальною особою, підбирає і виго¬товляє дидактичний матеріал щодо розвитку зв'язного мовлення. 3.6. Систематично підвищує свій професійний рівень, педагогіч¬ну майстерність, загальну культуру. 3.7. Дбає про особисту безпеку і здоров'я оточуючих людей в про¬цесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території освітнього закладу. 3.8. Знає і виконує вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуван¬ням та іншими засобами колективного та індивідуального захисту. 3.9. Проходить у встановленому законодавством порядку попе¬редні та періодичні медичні огляди. 3.10. Працівник несе безпосередню відповідальність за пору¬шення зазначених вимог. 4. Відповідальність 4.1. Учитель-логопед несе відповідальність за правильне та своє¬часне виконання обов'язків, викладених у даній інструкції. 5. Права 5.1. Вільно обирати форми, методи, засоби корекційної роботи. 5.2. Проводити роботу з батьками з питань мовленнєвого розвит¬ку дітей. 5.3. Вносити пропозиції щодо поліпшення умов праці. 5.4. Своєчасно отримувати заробітну платню залежно від поса¬ди, яку займає. 5.5. Має право на здорові, безпечні та належні для продуктивної праці умови. 5.6. Має право на соціальний та правовий захист відповідно до його статусу.
|