Пн, 14.07.2025, 08:08

ГоловнаРеєстраціяВхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
 
Меню сайту
 
Документи
Районна ПМПК [23]
Практичний психолог і соціальний педагог [22]
Логопедична служба [4]
 
Документи
Головна » Документи » Психологічна служба » Районна ПМПК

Мета діяльності та основні завдання районної ПМПК
Метою діяльності ПМПК є забезпечення належної організації та проведення консультативно-діагностичної, координаційної, методичної роботи, здійснення психолого-медико-педагогічного обстеження дітей для виявлення особливостей їх розвитку, встановлення діагнозу і визначення адекватних умов навчання і виховання.

Діяльність ПМПК спрямована на:
- виявлення, облік, діагностичне обстеження дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, віком до 18 років;
- направлення їх до спеціальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, лікувальних закладів відповідного типу, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення;
- надання індивідуальної корекційної допомоги та добір відповідних програм навчання цієї категорії дітей;
- консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогів, медичних працівників з питань навчання, виховання, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей з відхиленнями у психофізичному розвитку;
- просвітницьку діяльність серед населення.

Основними завданнями ПМПК є:
- здійснення науково-методичних, організаційних, координувальних функцій та контролю за діяльністю районних (міських) ПМПК, шкільних комісій на території Київської області;
- ведення банку даних дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку спільно з управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації.
- унесення пропозицій до управління освіти і науки щодо розвитку мережі спеціальних навчальних закладів для дітей дошкільного і шкільного віку;
- здійснення діагностичного обстеження дітей з метою виявлення порушення їхнього психофізичного розвитку, установлення діагнозу та визначення адекватних умов навчання, виховання, лікування, соціально-трудової адаптації;
- розгляд конфліктних та найбільш діагностично складних випадків для визначення основного порушення, що спричинило відхилення у психофізичному розвитку дитини; підтвердження, уточнення та заміна раніше встановленого діагнозу; визначення для дитини відповідного типу загальноосвітнього навчального закладу, установи та закладу системи праці та соціального захисту населення чи лікувального закладу;
- рекомендації про направлення дітей до спеціальних дошкільних, загальноосвітніх навчальних, лікувально-профілактичних закладів, навчально-реабілітаційних центрів, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення для поглибленого і динамічного вивчення їхніх можливостей навчатися, уточнення захворювань, відхилень у розвитку та отримання корекційної допомоги;
- надання індивідуальної діагностико-корекційної допомоги дітям з відхиленнями в психофізичному розвитку з метою поглибленого вивчення потенційних можливостей розвитку та визначення програми навчання;
- надання консультативно-методичної допомоги сім’ям, які виховують удома дітей з тяжкими порушеннями психофізичного розвитку;
- вивчення, узагальнення та розповсюдження кращого досвіду роботи міських, районних ПМПК та шкільних комісій;
- сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому зростанню консультантів ПМПК шляхом періодичної атестації, направлення на курси підвищення кваліфікації, науково-практичні конференції, семінари, тренінги тощо;
- надання консультативно-просвітницької допомоги батькам (особам, які їх замінюють), педагогам, практичним психологам (соціальним педагогам), лікарям, громадськості з питань виховання, навчання та лікування дітей з відхиленнями у психофізичному розвитку, їхньої соціально-трудової адаптації та інтеграції у суспільне життя;
- проведення роз’яснювальної роботи серед населення, працівників закладів освіти, охорони здоров’я, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення тощо про необхідність раннього виявлення та організації своєчасної допомоги дітям з відхиленнями в розвитку;
- підготовка аналітичної звітності центральній ПМПК.

Провідні завдання психолого-медико-педагогічних консультаці
Провідні завдання психолого-медико-педагогічних консультацій – виявлення, облік, діагностичне вивчення дітей віком до 18 років із вадами у психофізичному розвитку та надання їм корекційно-реабілітаційної допомоги.
Психолого-медико-педагогічна консультація Київської області (надалі – ПМПК) – це діагностично-корекційний заклад у сфері освіти, що забезпечує психолого-педагогічний супровід у розв'язанні освітніх і соціально-реабілітаційних проблем дітей із вадами психофізичного розвитку.
Психолого-медико-педагогічна консультація створена замість медико-педагогічної комісії, її діяльність (завдання, структура, склад) регламентується "Положенням про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації", затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України від 07.07.2004 р. №569/38 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.07.2004 р. за № 931/9530).
Психолого-медико-педагогічна консультація Київської області є структурним підрозділом головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.
Функціонує Київська обласна ПМПК як постійно діюча установа. До складу якої входять психологи, вчителі-дефектологи, лікарі.
Головні завдання ПМПК – виявлення, облік та діагностика дітей і підлітків із відхиленнями в розвитку, відбір їх до спеціальних навчально-виховних, лікувальних закладів відповідного типу, консультування батьків, педагогів та надання індивідуальної педагогічної допомоги. Найважливіше оцінити потенційні можливості розвитку такої дитини та визначити адекватні умови її навчання, соціальної реабілітації і професійної підготовки.
Значна частина таких дітей – діти-інваліди, які мають специфічні особливості психічного розвитку, тому потребують спеціальних умов навчання і виховання з метою трудової адаптації їх до активного життя у суспільстві. Особливі освітні потреби цих дітей задовольняються завдяки спеціальній освіті, що реалізується в розгалуженій мережі спеціальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, спеціальних груп та класів при дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.
Висновок ПМПК – документ подвійного значення: з'ясовує рівень розвитку дитини і одночасно є підставою для направлення дитини в спеціальний загальноосвітній навчальний (дошкільний чи шкільний) заклад системи освіти, а при встановленні інвалідності – в заклад соціального захисту (дитячі будинки-інтернати відповідного профілю, реабілітаційні центри). Це законодавчо закріплено в законах України "Про загальну та середню освіту" (ст. 18, п. 6), "Про дошкільну освіту" (ст..32, п. 4). Тож одне з завдань психолого-медико-педагогічної консультації – комплектування спеціальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, спеціальних груп і класів при відповідних загальноосвітніх навчальних закладах та закладів соціального захисту. Громадяни, які піклуються про дитину, що має труднощі в пізнавальній діяльності, мають бути обізнані зі змістом діяльності, структурою та видами допомоги, які вони можуть отримати у Київській обласній психолого-медико-педагогічній консультації.
До складу Київської області входить 36 районів та міст обласного підпорядкування. Станом на листопад 2008 року в області функціонують 32 психолого-медико-педагогічних консультації, на стадії формування три психолого-медико-педагогічні консультації у Васильківському та Бориспільському районах. Дві ПМПК не створено (у Поліському та Обухівському районах). Це так звані регіональні ПМПК.
Регіональні ПМПК – це служби відповідних управлінь (відділів) освіти, які насамперед, є відповідними за виявлення дітей "групи ризику". У зв'язку з цим першочерговим завданням розгортання їх діяльності є налагодження тісної взаємодії з тими фахівцями району (міста), які можуть забезпечити таке виявлення. Це – дільничні лікарі-педіатри, дитячі неврологи, психіатри, логопеди, дефектологи усіх спеціальностей, учителі початкових класів, практичні психологи тя медичні працівники загальноосвітніх дошкільних та шкільних навчальних закладів. Консолідуючи зусилля названих фахівців, працівники регіональних ПМПК беруть на облік усіх дітей, які проживають на території району, визначають несприятливі чинники їхнього психофізичного розвитку, встановлюють контакти з батьками, намічають форми допомоги, відстежують динаміку психофізичного розвитку дитини.
Завданням районної (міської) ПМПК є також попередній збір даних про стан здоров'я та розвитку дитини з метою направлення її на діагностичне засідання обласної ПМПК. Районним ПМПК надається право здійснювати діагностичне обстеження дітей з психофізичними вадами, що підтверджено відповідними медичними діагнозами. Таке засідання може відбуватися за умови участі у ньому представника Київської обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
Провідними завданнями Київської обласної ПМПКє координація та організація діяльності регіональних ПМПК на рівні державних вимог до змісту їх діяльності, науково-методичне забезпечення здійснення діагностико-корекційної роботи консультантів, а також розгляд особливо складних у діагностичному плані чи соціально конфліктних справ дітей, які надходять з районів (міст) області. Таким чином батьки мають право оскаржити чи перевірити рішення регіональних психолого-медико-педагогічної консультацій в обласній ПМПК.

Категорія: Районна ПМПК | Додав: Бусінка (15.12.2009)
Переглядів: 5331 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вгору

Форма входу
 
Пошук
 
Сайти регіону
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0