Нд, 19.05.2024, 14:41

ГоловнаРеєстраціяВхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
 
Меню сайту
 
Документи
Науково-методична рада [5]
Спеціальна освіта [7]
Обдарована дитина [18]
Інноваційна діяльність [6]
Планування та звітність [0]
Конкурси [14]
Впровадження передового педагогічного досвіду [4]
Атестація [2]
 
Документи
Головна » Документи » Методична робота » Обдарована дитина

Університет майбутнього вчителя

В діяльності Університету майбутнього вчителя можна виділити такі етапи . І етап – зародження – « Усе починається з ідеї». Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів став фундатором нової шкільної організації - Університет майбутнього вчителя. Згодом оформилась ініціативна група педагогів , готових узятись за її практичну реалізацію . Так ідея набула широкої громадської підтримки і довелось шукати варіанти її рішення . Як показує практика, 99% чудових ідей , на жаль ,не матеріалізуються в щось реальне . Проте , ми всі знайшли ефективну мотивацію для виконання поставленого завдання . Дальше починається етап конкретики . Виникають запитання « Що ми встигли зробити і що будемо робити далі ?» Головним  ризиком даного періоду була загроза втрати ентузіазму тих , хто стояв біля витоків та послаблення віри в успіх . Проте наш Університет майбутнього вчителя стає солідною та респектабельною організацією , пишається своїми традиціями , дбає про добру репутацію . Зникають конфлікти , спокійна атмосфера стає найвищою цінністю . Досягли ми успіху завдяки спільній турботі та злагодженій роботі всіх структурних підрозділів : обласного інституту, Володарського відділу освіти , методичного кабінету, педагогічних працівників та слухачів Університету. Для цілеспрямованого функціонування Університету майбутнього вчителя ми чітко дотримувались організаційно – педагогічних основ його діяльності , заняття проводили згідно навчально – тематичних планів для слухачів, розроблених КОІПОПК . Проте, іноді проявляли і свою ініціативу. В першу чергу ,з допомогою відділу освіти , визначаємо потреби району в педагогічних працівниках для загальноосвітніх навчальних закладів та врегульовуємо питання майбутніх прогнозів. Згідно чого, проводимо і відповідну агітаційну роботу серед слухачів . Проте , обмежень у виборі спеціальності в учнів  не існує. Успішно вирішується питання забезпечення нашого району соціальними педагогами та практичними психологами. Щороку кількість студентів  Переяслав – Хмельницького університету з даних спеціальностей поповнюється завдяки слухачам Володарського району , які отримавши ґрунтовні знання та практичні навички,повернуться працювати в рідні школи.

Далі вирішуємо питання , пов’язані з професійною орієнтацією учнів сільської місцевості на педагогічні професії та підготовкою їх до вступу у вищі навчальні заклади . Інформацію про діяльність Університету майбутнього вчителя доводимо до відома всіх керівників навчальних закладів в письмовій формі за допомогою наказу відділу освіти, на нарадах  та індивідуально в телефонному режимі . А кожний директор, в свою чергу ,подає в методичний кабінет офіційний документ, список учнів навчального закладу , які виявили бажання стати слухачами Університету майбутнього вчителя. Така форма роботи є досить дієвою та відповідальною у виявленні педагогічно обдарованих дітей . Оскільки , я використала термін «обдарованих дітей», то поділюсь з вами іншими механізмами , які ми розробляємо та впроваджуємо для одержання учнями педагогічної спеціальності . Згідно нормативних документів, для слухачів Університету майбутнього вчителя педагоги проводили заняття більше з педагогіки та психології . Проте, в Переяслав – Хмельницькому університеті наші учні проходили тестування з базових дисциплін. І тому вони потребували конкретної допомоги для успішної реалізації своїх мрій .В зв’язку з цим , ми включили діяльність Університету майбутнього вчителя в програму по роботі з обдарованими дітьми . В нашому районі  діє сім очно - заочних  шкіл « Інтелектуал» з таких предметів : українська мова , англійська мова , історія та правознавство , біологія та дві з математики . Ідея не нова , такі школи вже діють при обласному інституті.

Положення про діяльність ми теж розробили на основі обласних . Керівниками таких шкіл є досвідчені педагоги , які досягли значних успіхів у своїй педагогічній діяльності та відповідально відносяться до роботи . До співпраці залучаємо вчителів – методистів, вчителів , які атестуються .У вас , мабуть , виникає питання щодо оплати . Кожний керівник отримує доплату за рахунок міжшкільних факультативів . Заняття проходять за згодою учнів або в суботу,або сесійно в канікулярні дні. Довіз учнів відбувається шкільними автобусами . Тому , в наших слухачів є вибір: слухати лекції з педагогіки чи удосконалювати свої знання з навчального предмету . З метою підвищення інтересу учнів до педагогічної діяльності  ми організовували дуже багато екскурсій , які носили пізнавальний , а не розважальний характер . В першу чергу , ми відвідували провідні вищі навчальні заклади такі як : Переяслав – Хмельницький педагогічний університет , ПДУ ім. Драгоманова. Щороку наші слухачі стають студентами фізико – математичного інституту даного ВУЗу  , опановують спеціальності з фізики та математики . Проте , неодноразово організовували заняття для учнів в КНУ ім. Шевченка ( фізичний та механіко-математичний факультети ), Києво – Могилянській академії , КПІ ( ФАКС , відвідували заняття аерокосмічної організації « Сузір’я»). Всі зустрічі проходили на рівні деканів відповідних факультетів . Ставлення  до учнів дуже доброзичливе , тим більше по закінченні даних ВУЗів теж можна викладати в школі . За сприяння відділу освіти, особисто Петра Федоровича , всі поїздки для слухачів були безкоштовні на шкільних автобусах. Якщо такі екскурсії формували у школярів професійні цінності та розвивали педагогічні здібності , то було проведено ряд інших зустрічей з мотивацією до подальшого пізнання , вивчення та дослідження.

Традиційними стали відвідування музею освіти обласного інституту з подальшим походом в органний зал , де учні слухали не тільки чудову музику , а й лекцію про виникнення та структуру самого інструменту , а також відвідування Олександрійського парку . Наші слухачі досконало ознайомились з роботою районної дорослої та дитячої бібліотек . Проводились цікаві зустрічі з викладачами та учнями музичної школи . Вчителі розповідали про музичну грамоту та різні інструменти , а учні проводили різноманітні майстер-класи. Ще з нашими слухачами ми відвідували різні гуртки прикладного мистецтва в школі мистецтв . Разом з їхніми учнями малювали , ліпили з різного матеріалу , пізнавали секрети мозаїчного мистецтва та петриківського розпису . Адже , емоційно обдаровані діти – це ті , хто вміє ладнати зі своїми почуттями і враховує почуття інших людей . Вони в змозі створювати навколо себе ауру добра , вступати в конструктивний діалог , успішно працювати в команді , що так необхідно педагогу. Наші учні неодноразово відвідували різноманітні конференції в Богуславському педагогічному коледжі . Організовували зустрічі з відомими людьми Володарського району : вчителями – переможцями конкурсів , поетами , державними діячами . А також відбулись зустрічі з поетесою Л. Г. Завіщаною та письменниками-земляками : Володимиром Дідківським ,  Миколою Махінчуком та Антоном Михайлевським.

Отже , діяльність Університету майбутнього вчителя у Володарському районі не є ізольованим процесом . Це спільна турбота Київського обласного інституту , відділу освіти , методичного кабінету , педагогів та громадськості .         Діяльність Університету майбутнього вчителя неодноразово висвітлювалась в засобах масової інформації, в районній газеті та місцевому телебаченні «Грант» Оскільки , наші учні в 2009 році закінчуватимуть педагогічні ВУЗи , то мабуть ми ще й допомагатимемо їм у новому етапі становлення , в успішному працевлаштуванні в рідному районі . А можливо є доцільним створити консультативні центри при Університеті майбутнього вчителя для подальшої допомоги молодим спеціалістам . Команда з найкращими атлетами не завжди перемагає . Перемагає команда з атлетів , які найкраще грають разом . Тому , від всіх слухачів Університету майбутнього вчителя висловлюю подяку Наталії Іванівні, Євгенії  Миколаївні , Галині Михайлівні , Петру Федоровичу , науковцям вищих навчальних закладів , вчителям та громадськості .

Категорія: Обдарована дитина | Додав: admin (09.09.2009)
Переглядів: 1146 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вгору

Форма входу
 
Пошук
 
Сайти регіону
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0