Нд, 12.05.2024, 13:09

ГоловнаРеєстраціяВхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
 
Меню сайту
 
Документи
Установчі документи [4]
Дошкільна освіта [4]
Позашкільна освіта [0]
Накази [116]
Закони, положення [13]
Плани, рекомендації [20]
Профільне навчання [1]
 
Документи
Головна » Документи » Документи » Установчі документи

Положення про організацію інспектування в освітній системі Володарського району

ЗАТВЕРДЖЕНО
 наказ відділу освіти
 Володарської районної
 державної адміністрації
 від31.12.2003 №119

ПОЛОЖЕННЯ
про організацію інспектування в освітній системі
Володарського району

I.Загальні засади
1.Цим положенням регламентується діяльність відділу освіти Володарської районної державної адміністрації з питань організації інспекційної діяльності в системі освіти Володарського району.
2.Інспектування – спеціальна функція (спеціально організована діяльність) відділу освіти, мета якої - організація та проведення перевірок, нагляду, обстежень(далі – інспекційних перевірок), які здійснюються в порядку нагляду та контролю, в межах своєї компетенції, за дотриманнямзакладами освіти, а також їхніми посадовими особами законодавства України в галузі освіти та інших нормативно-правових актів. Інспектування супроводжується інструктуванням посадових осіб з питань інспекційних перевірок.
3.Інспектування в системі освіти Володарського району здійснюється відповідно до Законів України від 23.03.1996 №100/96-ВР “Про внесення змін і доповнень до Закону України “Про освіту”, від 21.05.1997 №280/97-ВР “Про місцеве самоврядування”, від 09.04.1999 №586-XIV “Про місцеві державні адміністрації”, від 13.05.1999 №651-XIV “Про загальну середню освіту”, від 26.04.2001 №2402-III “Про охорону дитинства”, від 11.07.2001 №2628-III “Про дошкільну освіту”, документів, що регламентують діяльність відділу освіти Володарської райдержадміністрації.
4.Основна мета інспектування – забезпечити дотримання законодавства України про освіту, виконання інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність відділу освіти та навчальних закладів освіти, захист прав та свободучасників навчально-виховного процесу, правомірності дій посадових осіб щодо:реалізації принципів державної політики в галузі освіти;
дотримання конституційних прав громадян на освіту та соціальних гарантій учасників навчально-виховного процесу;
збереження єдиного освітнього простору на території району шляхом дотримання всіма суб'єктами системи освіти державних освітніх стандартів та нормативів;
удосконалення механізму управління якістю освіти (формування умов і результатів освіти) в межах компетенції відділу освіти;
здійснення аналізу та прогнозування основних тенденцій розвитку системи освіти або її складових.
5.Відділ освіти та посадові особи навчальних закладів, які здійснюють інспектування і контроль, керуються в своїй діяльності Конституцією України, Законами України, Указами та розпорядженнями Президента України, рішеннями Верховної Ради України, Постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Київської обласної ради та обласної державної адміністрації, регламентуючими та розпорядчими документами управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, нормативно-розпорядчими документами Володарської районної державної адміністрації, районної ради, розпорядчими документами відділу освіти Володарської райдержадміністрації, установчими документами закладів освіти.
II.Основні завдання інспектування
1.Основними завданнями інспектування є:
здійснення контролю за дотриманням освітнього законодавства України;
виявлення випадків порушення і невиконання законодавчих та інших нормативних актів, застосування, в межах своєї компетенції, заходів щодо їхнього припинення;
аналіз причин, що лежать в основі порушень, та підготовка пропозицій щодо їхнього усунення або попередження;
аналіз та експертна оцінка діяльності навчальних закладів, посадових осіб;
інструктування посадових осіб щодо застосування діючих в освітній галузі норм і правил та надання їм рекомендацій стосовно організації діяльності в рамках діючого законодавства;
вивчення стану функціонування системи освіти та її складових, виявлення позитивних і негативних тенденцій в їхньому розвитку та розробка на цій основі пропозицій щодо усунення негативних тенденцій і поширення досвіду управління освітньою галуззю;
збирання інформації (під час інспекторських перевірок), її аналіз та нагромадження для підготовки проектів рішень;
аналіз результатів реалізації законодавства України та інших нормативно-правових актів у галузі освіти з метою розроблення пропозицій і доповнень до освітнього законодавства та вжиття заходів щодо підвищення ефективності його застосування;
організація та розроблення, в межах встановленої компетенції, нормативних актів інспекційно-контрольної діяльності.
III.Організаційні форми, види та методи інспектування
1.Відповідно до мети і завдань, основними організаційними формами інспектування є нагляд та інспекційний контроль.
2.Основними видами інспектування в порядку нагляду є такі:
встановлення правомірності дій навчальних закладів, їхніх посадових осіб у процесі реалізації законодавчих норм прямої дії;
перевірка відповідності нормативних і розпорядчих документів, що видаються закладом, який інспектується, діючому законодавству в галузі освіти.
 Інспектування в порядку нагляду здійснює відділ освіти Володарської районної державної адміністрації. Основним методом, що використовується в наглядовій діяльності. є перевірка документації (документальний контроль).
 Інспектування у формі інспекційного контролю – це перевірка результатів діяльності навчальних закладів, їхніх посадових осіб з метою встановлення фактів виконання чи невиконання діючого освітнього законодавства, інших нормативних актів, у тому числі наказів, розпоряджень керівників та інших посадових осіб, а також з метою вивчення наслідків реалізації цих актів.
 Інспекційний контроль – це система спеціально організованих перевірок керівників навчальних закладів з використанням таких методів: документального контролю, обстеження, спостереження за фактичним станом справ, експертизи, анкетування, опиту учасників навчально-виховного процесу, контрольних зрізів знань та інших правомірних методів, що сприяють реалізації мети контролю та не суперечить засадам педагогічної й управлінської етики.
3.Видами інспекційного контролю є: атестація навчальних закладів, планові перевірки, оперативні перевірки, моніторинг, аудит, фінансова ревізія.
Атестація навчальних закладів освіти проводиться відповідно до затвердженого положення про неї.
Планове інспектування здійснюється відповідно до затвердженого плану-графіка, який забезпечує періодичність та координацію і виключає нераціональне дублювання в організації перевірок.
Оперативне інспектування здійснюється з метою встановлення фактів та перевірки інформації про порушення, вказані у зверненнях громадян та організацій, для урегулювання конфліктних ситуацій у взаєминах між учасниками навчально-виховного процесу.
 Моніторинг здійснюється спеціально створеною інфраструктурою, яка:
веде постійний нагляд за нормованою діяльністю об?єкта інспектування;
збирання, системний облік, обробку та аналіз, а також збереження, оновлення, нагромадження інформації для формування варіативного набору рішень стосовно об?єкта інспектування та вдосконалення нормативних і розпорядчих актів для ефективного управління якістю освіти.
 Аудит – це інспектування за запитом. Воно здійснюється з метою консультування посадових осіб без застосування до них заходів дисциплінарного впливу за результатами інспектування з метою встановлення чи визначення правомірності їхніх дій.
 Фінансова ревізія – перевірка фінансово-господарської діяльності закладів освіти, яка здійснюється особами, що мають для цього спеціальні повноваження.
4.За сукупністю питань, що перевіряються, інспектування здійснюється:
навчальних закладів у вигляді тематичних перевірок – один напрям діяльності, або комплексних перевірок – два і більше напрями діяльності;
посадових осіб у вигляді тематичних і комплексних перевірок – з метою вивчення стану виконання ними службових обов?язків.
IV.Основні правила перевірок
1.Загальне методичне керівництво інспектуванням у системі освіти району здійснює відділ освіти Володарської районної державної адміністрації.
2.Інспектування здійснюється спеціальними посадовими особами відділу освіти райдержадміністрації, якщо це передбачено їхніми посадовими обов?язками. Такі спеціалісти мають володіти кваліфікацією та проходити відповідне навчання в системі післядипломної освіти не рідше одного разу на 5 років.
3.До інспектування в якості експертів запрошуються методисти районного методичного кабінету, окремі педагогічні працівники, в тому числі й об?єднані в окремі експертні групи (комісії).
4.Періодичність та види інспектування конкретних навчальних закладів або результатів діяльності посадових осіб визначаються потребою отримання об?єктивної інформації про реальний стан справ у об?єкті інспектування. Нормування і тематика інспекційних перевірок перебувають у виключній компетенції начальника відділу освіти.
5.Тематика інспекційних перевірок не може виходити за межі компетенції органу, який її здійснює.
6.Відділ освіти районної державної адміністрації може делегувати документально (у формі угоди, листа, погодження) право здійснювати інспектування з окремих питань керівникам навчальних закладів. Не допускається делегування права перевірки з питань, що належать до виключної компетенції відділу освіти.
7.Відділ освіти, керівники навчальних закладів мають право звертатись до управління освіти і науки облдержадміністрації, обласних науково-методичних установ за допомогою в організації інспекторських перевірок. Таку допомогу може бути надано й у вигляді проведення перевірок з окремих напрямів діяльності, шляхом участі конкретних спеціалістів у проведенні конкретних перевірок, консультування.
8.Підставою для інспектування є:
план-графік проведення інспекційних перевірок – планове інспектування;
завдання начальника відділу освіти – перевірка стану справ для підготовки управлінських рішень;
звернення юридичних та фізичних осіб до відділу освіти з питань порушень у галузі освіти – оперативне інспектування.
9.Для здійснення інспектування видається наказ (доручення) особі, що має право здійснювати інспектування, або визначається склад комісії (група осіб), визначаються терміни, тема перевірки, дата подання акту перевірки, розробляється та затверджується план-завдання.
10.План-завдвння встановлює специфіку конкретної перевірки і має забезпечити отримання достатньої інформації для підготовки акту з висновками і пропозиціями.
11.Тривалість тематичних або комплексних перевірок не повинна перевищувати 5 –10 днів.
Керівники навчальних закладів мають бути попереджені про перевірку (за винятком оперативних) та ознайомлені з її робочим планом і програмою не пізніше як за 10-15 днів до її початку.
12.Завдання начальника відділу освіти на проведення інспектування з метою вивчення стану справ з питання, з якого готується проект рішення, а також завдань для перевірки даних, наведених у листах громадян та організацій, мають бути документально оформлені.
13.Спеціалісти,які направляються на інспектування, повинні мати і пред?явити об?єктам перевірки документи, що підтверджують їхні повноваження (наказ, вказівку, розпорядження, лист відділу освіти, копію плану-графіка здійснення перевірок), або підтвердити ці повноваження іншим способом (телефонограма, усне повідомлення про терміни та тематику інспекційних перевірки). Форми, види, тематика і терміни інспекційної перевірки відділу освіти мають бути узгоджені з райдержадміністрацією.
14.Спеціалісти, які проводять перевірку, мають право отримувати статистичну та іншу потрібну інформацію, що має відношення до теми інспектування.
15.У разі виявлення під час інспектування порушень законодавства або інших недоліків у діяльності об?єкта перевірки з питань, що не належать до компетенції органу, який здійснює інспектування, а також, якщо прийняття рішення за виявленими недоліками не входять до його компетенції, дані про них потрібно передати в компетентні органи за погодженням із керівником інспектуючого органу. До отримання додаткового доручення інспектування з таких питань не проводиться.
16.Під час інспектування та після його завершення спеціалісти, що його проводять, здійснюють інструктування посадових осіб з питань, що стосуються теми перевірки.
17.Експертні опитування та анкетування учнів проводяться лише в необхідних випадках з дотриманням встановлених правил та норм педагогічної етики.
V. Повноваження в інспектуванні
1.Відділ освіти районної державної адміністрації має право здійснювати інспектування діяльності загальноосвітніх навчально-виховних закладів, розташованих на підпорядкованій йому території, у порядку інспекційного контролю з питань:
здійснення державної освітньої політики;
реалізації права громадян на отримання загальної середньої освіти;
стану організації навчально-виховного процесу;
діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів;
використання фінансових і матеріальних коштів відповідно до нормативів, за призначенням, вірогідності даних під час складання звітів про витрачання цих коштів;
організації методичного забезпечення навчального процесу;
реалізації затверджених навчальних планів і програм;
дотримання статутів, правил внутрішньогорозпорядку загальноосвітніх навчальних закладів;
поточного контролю успішності учнів;
своєчасності надання окремим категоріям учнівської молоді та вихованцям пільг та окремих видів матеріального забезпечення, передбачених діючим законодавством;
медичного обслуговування в навчальних закладах;
організації харчування в навчальних закладах;
інших питань в межах компетенції відділу освіти, що визначаються положенням про них.
VI.Результати інспектування
1.Результати інспектування узагальнюються у формі одного з таких документів: аналітична довідка, довідка про результати перевірки, службова записка або доповідь про стан справ з питання, яке перевіряється. В цих матеріалах мають бути констатація фактів, їхня оцінка, висновки та пропозиції. До них мають бути додані копії документів, що підтверджують викладені в результатах інспектування факти та обгрунтовують зроблені висновки.
2.Підсумковий документ оформляється на місці інспектування за винятком випадків, коли необхідні поглиблена обробка та аналіз зібраної інформації і немає можливості це зробити на місці.
3.Результати інспектування у формі підсумкового документа (другий примірник) доводяться до відома керівника відділу освіти, який давав завдання для здійснення інспектування. У випадку, передбаченому п.2 цього розділу положення, такий документ подається через 2 тижні, а керівник проінспектованого навчального закладу або особи, уповноважені діяти від його імені, мають право ознайомитись (усно) з попередніми результатами перевірки.
4.Керівник проінспектованого навчального закладу або особа, уповноважена діяти від імені навчального закладу, після ознайомлення з результатами інспектування повинна поставити свій підпис під підсумковим документом інспектування, який свідчитиме про ознайомлення з результатами інспектування. Він може зробити запис про незгоду з результатами інспектування в цілому або з окремими фактами та висновками. У випадках, якщо немає можливості отримати підпис керівника або уповноваженої особи, запис про це в присутності свідків робить голова комісії або особа, що здійснювала перевірку.
5.За результатами інспектування залежно від форми, мети і завдань перевірки, враховуючи реальний стан справ, можуть проводитися засідання колегії відділу освіти, педагогічної ради, загальних зборів навчального закладу, нарад керівників навчальних закладів з можливим залученням представників виконавчої влади, громадськості.
 Висновки за результатами інспектування в скороченому варіанті записуються до візитаційної книги навчального закладу.
6.Керівник органу, який здійснював інспектування, або уповноважена ним посадова особа за результатами інспекційної перевірки приймає рішення, зокрема про:
 видання наказу або іншого нормативно-правового акту;
 обговорення результатів перевірки колегіальним органом або органом самоуправління;
направлення листа (подання) до органів, до компетенції яких входить розглядання тих чи інших питань;
повторне інспектування із залученням кваліфікованих спеціалістів;
дисциплінарну відповідальність посадових осіб;
деякі інші питання в межах своєї компетенції.
7.Результати інспекційної перевірки фактів, викладених у зверненнях громадян, у запитах організацій, мають бути повідомлені цим громадянам та організаціям в установленому порядку та у визначені терміни.
8.Результати тематичної перевірки кількох навчальних закладів можуть бути оформлені одним документом.
9.Керівник проінспектованого навчального закладу за матеріалами інспектування приймає відповідне рішення в межах своєї компетенції, про що письмово повідомляє орган, який здійснював інспектування.

Категорія: Установчі документи | Додав: admin (28.05.2008)
Переглядів: 2660 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вгору

Форма входу
 
Пошук
 
Сайти регіону
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0